Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Minge sparta in timpul punctului

Adună
X
Adună
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Minge sparta in timpul punctului

    Daca intr-un raliu de topspin retopspin , un jucator loveste mingea cu cantul si o trimite la 3 metri de masa, iar prin contactul cu cantul mingea se sparge, punctul se repeta? . Am intalnit aceasta situatie in timpul unui meci de al meu in liga judeteana, iar arbitrul a decis sa acorde repetarea punctului, desi atat adversarul meu, cat si oamenii din sala, au sustinut ca punctul trebuie acordat mie. Multumesc!
    Blade 1 : Butterfly Jun Mizutani Super ZLC Blade 2: Butterfly Custom Arylate
    Fh: Tenergy 05 2.1 mm Fh: Tenergy 05 2.1 mm
    Bh: Tenergy 05 FX 2.1 mm Bh : Tenergy 05 FX 2.1 mm

  • #2
    Ceva este ciudat in povestea asta. Arbitrul decide punctul in 2-3 secunde de cand mingea este out, deci cand a avut timp sa vada daca mingea s-a spart?
    Daca totusi stau lucrurile asa cum spui arbitrul a gresit in opinia mea. Adversarul putea fi fair-play si urmatoarea minge sa o trimita direct afara.
    Blade-Darker speed 90
    Fh- Butterfly Tenergy 05 fx
    Bh- Testing

    Comentariu


    • #3
      ...eu cred că în primul rând ar trebui luat în considerare unde a ajuns mingea: în cazul ăsta, în aut. deci n-ar trebui să fie nici un dubiu cine a câștigat punctul.

      că a lovit-o cu cantul, sau că s-a mai și spart, asta n-ar trebui să aibă vreo legătură cu faptul că a trimis-o afară. mingea trebuie trimisă pe masă. eventual dacă ar fi căzut pe masă, dar spartă fiind n-ar mai fi sărit, se putea pune problema repetării punctului.

      ...să zicem că joacă Gogea Mitu și absolut toate mingile le plesnește atât de tare încât zboară aiurea, se lovesc de pereți sau de instalația de lumină, sau chiar nu se lovesc de nimic, însă arbitrul totdeauna judecă cum că Gogea a spart mingea când a plesnit-o (sau poate chiar o sparge). ce facem, repetăm toate punctele care ies în aut?

      Comentariu


      • #4
        Asa am zis si eu. Am jucat cu o minge de plastic Joola , era evident ca s-a spart deoarece s-a auzit cum mingea a pocnit in timpul loviturii. Arbitrul ( Gigi Berescu ) a refuzat acordarea punctului , motiv pentru care am abandonat partida. El a zis ca orice minge sparta se repeta, indiferent de situatie, desi, si eu, si adversarul, si cel putin 15 spectatori am vazut ce s-a intamplat si mi-au dat dreptate. Multumesc pentru raspunsurile de pana acum, mai astept pareri.
        Ultima editare de Bogdan A; 12.dec.2015, 21:46.
        Blade 1 : Butterfly Jun Mizutani Super ZLC Blade 2: Butterfly Custom Arylate
        Fh: Tenergy 05 2.1 mm Fh: Tenergy 05 2.1 mm
        Bh: Tenergy 05 FX 2.1 mm Bh : Tenergy 05 FX 2.1 mm

        Comentariu


        • #5
          Se repeta punctul. Clar si fara loc de interpretare.

          Comentariu


          • #6
            Daca se constata ca mingea este sparta dupa încheierea punctului, acesta rămâne valabil.
            In cazul de fata, eu as fi hotărât sa acord punctul, nu sa-l repet. Păstrarea mingii intacte nu ar fi modificat directia acesteia si rezultatul punctului.
            Blog de tenis de masă

            Comentariu


            • #7
              Fara nici un dubiu, mingea nu avea cum sa ajunga pe masa, a fost lovita cu cantul de sub nivelul mesei si ea s-a spart ca urmare a loviturii cu cantul. Practic ea nu a influentat jocul, caci lovitura gresita ( cu cantul in cazul de fata ) a dus la spargerea mingii. Nu cred ca orice minge sparta se repeta.
              Blade 1 : Butterfly Jun Mizutani Super ZLC Blade 2: Butterfly Custom Arylate
              Fh: Tenergy 05 2.1 mm Fh: Tenergy 05 2.1 mm
              Bh: Tenergy 05 FX 2.1 mm Bh : Tenergy 05 FX 2.1 mm

              Comentariu


              • #8
                Intr-una din partidele disputate de echipa noastra in turul div B 2015/2016 Mosneagu a tras un smash imparabil,adversarul nu a schitat nici un gest,fiind prea departe de minge.Aceasta a pocnit in momentul cand a atins masa,arbitrul a decis instantaneu repetarea punctului
                of all the things i lost i miss my mind the most

                Comentariu


                • #9
                  Postat în original de Bogdan A Vezi post
                  Daca intr-un raliu de topspin retopspin , un jucator loveste mingea cu cantul si o trimite la 3 metri de masa, iar prin contactul cu cantul mingea se sparge, punctul se repeta? . Am intalnit aceasta situatie in timpul unui meci de al meu in liga judeteana, iar arbitrul a decis sa acorde repetarea punctului, desi atat adversarul meu, cat si oamenii din sala, au sustinut ca punctul trebuie acordat mie. Multumesc!
                  Daca mingea s-a spart evident in timpul loviri ,indiferent cu ce parte a paletei si indiferent daca traiectoria este in directie mesei sau in afara ei,sau a atins masa sau nu , si arbitru a decis repetarea punctului este corect.Nu este importanta parerea adversarului si nici a spectatorilor atat timp cat arbitru nu cere parerea lor.

                  Daca constatarea spargeri mingi este facuta dupa acordarea punctului arbitru nu mai poate acorda repetarea punctului.

                  Comentariu


                  • #10
                    Daca regulamentul prevede pe undeva situatia cand mingea se sparge sa se repete punctul indiferent de momentul jocului nu avem decat in a respecta regula. Dupa exemplul dat de cata_60 deja incep sa cred ca exista in regulament aceasta situatie acoperita, probabil in aceste doua cazuri adversarul nu mai putea ajunge si juca mingea sparta dar in alte cazuri cand o putea ajunge ce facea, juca cu mingea sparta? Probabil aceasta este logica si ca sa nu se analizeze de la caz la caz atunci regula este generala la orice punct care se disputa cu mingea sparta- se repeta punctul indiferent cine era in avantaj.
                    Blade-Darker speed 90
                    Fh- Butterfly Tenergy 05 fx
                    Bh- Testing

                    Comentariu


                    • #11
                      Eu cred că pe primul plan ar trebui să fie lovirea regulamentară a mingii. Când eu lovesc puternic o minge, e datoria mea să fac astfel încât ea să ajungă pe masă la adversar. Pentru că doar așa pot câștiga punctul. Abia după aceea trebuie să pună cineva problema repetării punctului, pentru că adversarul trebuie și el să aibă posibilitatea unui retur. În momentul ăsta, dacă arbitrul crede că omul nu poate returna pentru că ar fi mingea spartă, e de bun simț să acorde o repetare.

                      O eventuală ''a doua șansă'', prin repetarea punctului, trebuie gândită și acordată din perspectiva celui care primește mingea. Pentru că el e dezavantajat de o minge care-i vine spartă. Nicidecum din perspectiva celui care o sparge. Dacă eu lovesc mingea greșit și ea nu ajunge pe masă, nu e normal să mi se mai acorde o șansă.

                      Există 50% șanse, pentru orice minge lovită puternic, ca ea să se spargă din lovitură. Nici un arbitru din lumea asta nu are capacități extrasenzoriale ca să poată spune cu siguranță exact în ce moment s-a spart mingea. Așa că, dacă am dat-o pe lângă masă, înseamnă că am lovit greșit și trebuie să pierd punctul.

                      Comentariu


                      • #12
                        Multumesc pentru pareri, intradevar decizia arbitrului este suverana, insa nu putem considera ca acesta nu poate gresi. Imi vine in minte acumun meci din finala Open-ului Japoniei, in care arbitrul a acordat un tus adversarului, desi si pe reluarea video se vedea clar ca nu a fost, insa decizia sa a ramas aceeasi. Acest lucru l-a scos din joc pe Mizutani, finalistul de atunci, care a si pierdut controlul meciului. Dar ca sa revenim, cum a influentat punctul mingea sparta, daca lovitura a fost gresit orientata?
                        Blade 1 : Butterfly Jun Mizutani Super ZLC Blade 2: Butterfly Custom Arylate
                        Fh: Tenergy 05 2.1 mm Fh: Tenergy 05 2.1 mm
                        Bh: Tenergy 05 FX 2.1 mm Bh : Tenergy 05 FX 2.1 mm

                        Comentariu


                        • #13
                          Nu stii sigur cand s-a spart mingea; daca s-a spart la contactul cu masa si a sarit nenatural ,evident ca nu mai conteaza cu ce a lovit adversarul si unde a trimis ; chiar si o crapatura la contactul cu masa a facut-o sa sara cativa mm intr-o parte ,aia fiind diferenta dintre fh/bh si cant , ulterior ,spartura mare producandu-se la contactul cu paleta...

                          Comentariu


                          • #14
                            Regulamentul face referire doar la situatia minge sparta in timpul jocului,cand "....arbitrul decide repetarea punctului".
                            In situatii ca aceasta,insa,intervine acel "cod nescris al sportivitatii si conduitei sportive" aprobat si acceptat de majoritatea sportivilor,cand se ofera punctul adversarului!
                            I love table tennis !

                            Comentariu


                            • #15
                              Csaby-wan, ai dreptate în general. În situația de față mingea lovită s-a dus direct afară, deci punctul este oricum al adversarului, nu trebuie să i-l ofere nimeni. De fapt aici, dictând repetarea, arbitrul i-a cam furat un punct, pe care trebuie să-l câștige de 2 ori. Într-adevăr, cum scria cineva și mai sus, dacă se repetă, cel în cauză ar trebui să trimită mingea elegant tot în aut.

                              Comentariu

                              Cine a citit topicul
                              Procesare...
                              X