Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Regulamentul Circuitului de Tenis de Masa Amatur Romania (01.11.2023-31.10.2024)

Adună
Acest topic este închis
X
Acesta este un topic important.
X
X
Adună
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Regulamentul Circuitului de Tenis de Masa Amatur Romania (01.11.2023-31.10.2024)

    Regulamentul Circuitului de Tenis de Masă AmaTur România
    (01.11.2023-31.10.2024)


    1. Circuitul AmaTur România
    Denumirea oficială a circuitului este AmaTur România.
    Circuitul este alcătuit dintr-un lanț de turnee de tenis de masă, organizate pe întreaga durată a anului, pe mai multe nivele de reprezentare: locale, zonale, naționale si internaționale.
    Circuitul urmărește atragerea iubitorilor tenisului de masă, simpli pasionați sau foști și actuali sportivi de performanță, fără restricții de vârstă, sex, naționalitate, cetățenie, care doresc să practice acest sport în mod organizat, la nivel local, național sau internațional.
    Circuitul este organizat de AmaTur România, prin intermediul coordonatorilor naționali si a organizatorilor locali. La turnee poate participa cu drepturi depline, orice persoană legitimată sau nelegitimată, cu urmatoarele excepții:
    - Sportivii ce activează în Superliga din România și asimilatele acesteia din campionatele organizate de federațiile din alte țări;
    - Primii 30 de sportivi din clasamentul masculin FRTM al lunii în care intră în vigoare prezentul Regulament;
    - Primele15 sportive din clasamentul feminin FRTM al lunii în care intră în vigoare prezentul Regulament;
    - Componenții loturilor naționale U19 la data intrării în vigoare a prezentului Regulament;
    - Primii 10 sportivi din clasamentul masculin al Republicii Moldova al lunii în care intră în vigoare prezentul Regulament;
    - Primele 5 sportive din clasamentul feminin al Republicii Moldova al lunii în care intră în vigoare prezentul Regulament;
    Listele cu sportivii din categoriile susmenționate se vor regăsi într-un topic dedicat în subforumul ”Zona Organizatorilor Amatur” și are valbilitate până la intrarea în vigoare a următorului Regulament (01.11.2024), fără modificări, indiferent de transferurile ce pot surveni în returul
    campionatului intern sau ale clasamentelor FRTM si cele din Republica Moldova.
    Echipa Amatur(abreviata in continuare E.A) va analiza orice sesizare cu privire la jucătorii care evoluează în campionatele din alte țări în vederea acceptării sau nu în circuit a acestora


    2. Definirea categoriilor în turneele Amatur
    Categoria "Elite" - participanții cu media mai mare de 33, inclusiv;
    Categoria "Open" - participanții cu media cuprinsă între 20 și 32,99, inclusiv;
    Categoria "Avansați" - participanții cu media cuprinsă între 10 și 19,99, inclusiv;
    Categoria "Hobby" - participanții cu media de până la 9,99, inclusiv.
    În funcție de rezultatele obținute la turnee, jucătorii pot promova sau retrograda, cu excepțiile prevăzute la punctul 4, alineat 4.1.7 și 4.1.8.


    3. Turnee
    În funcție de importanță, turneele se clasifică după cum urmează:

    3.1. Turnee B
    Turnee de nivel local, județean, având cu precadere drept scop atragerea de participanți noi din zona respectivă si de familiarizare a acestora cu fenomenul AmaTur, La turneele B pot participa jucători din toată țara cu exceptia Campionatului Judetean ,ce se poate organiza anual doar pentru amaturistii din judetul respectiv
    - Se anunță inteția, în mod obligatoriu de către organizator, în topicul special dedicat, pentru a se asigura o programare judicioasă a acestora, cu maxim 30 de zile înainte de desfășurare, ulterior afișându-se pe pagina principală a forumului.
    - Se pot programa turnee B în aceeași zi cu un turneu A sau B, la o distanță de minim 100 km.
    - Se pot programa turnee B la aceeași dată cu turnee A+, la o distanță de minim 300 km, cu acordul E.A., în urma consultării organizatorului turneului A+.

    - Se pot programa maxim 6 turnee/an competitional/sala specializata. Se poate suplimenta numarul turneelor doar daca data e libera in calendar, si numai cu acordul EA

    3.2. Turnee A
    Turnee cu participare zonală/națională, care au drept scop interacțiunea jucătorilor din regiunea de desfășurare a competiției cu iubitori tenisului de masă din întreaga țară.
    - Turneele se stabilesc de comun acord de Organizatorii și Coordonatorii Amatur la începutul fiecărui an calendaristic, urmârindu-se o repartiție cât mai echilibrată în cele opt zone.
    - Oricând, în decursul anului, se pot include turnee A în Calendarul competițional, în limita datelor disponibile.
    - Se pot organiza un număr de maxim
    2 turnee A/localitate/an calendaristic cu excepția localității București unde se pot organiza 6 (2/sală/organizator). Se poate suplimenta un turneu/localitate în cazul în care data din Calendar este liberă, doar cu acordul Echipei Amatur.
    - Nu se pot programa turnee A la aceeași dată cu turneele A+.
    - Se pot programa două, trei sau patru turnee A la aceeași dată, dacă distanța dintre localități depășește 300 km.


    3.3. Turnee A+
    Opt turnee de amploare, cu caracter național, după cum urmează:
    -
    Sapte turnee A+ , fiecare desfășurat in cate o Zona Amatur
    - Turneul Campionilor (T.C) care include gala de premiere a celor mai buni amaturiști și marchează sfârșitul anului competițional respectiv, desfasurat in zona care nu organizeaza turneu A+. Anul competițional următor începe odata cu terminarea precedentului.

    3.4. Turneul Butterfly pe echipe
    Turneu pe echipe, organizat și sponsorizat de reprezentantul Butterfly, cu regulament propriu, în concordanță cu Regulamentul AmaTur, acceptat de Echipa Amatur, care poate fi regăsit pe forum, în secțiunea aferentă.

    3.5. Turneul Top Team pe echipe
    Turneu pe echipe, organizat de clubul sportive Top Team, cu regulament propriu, în concordanță cu Regulamentul AmaTur, acceptat de Echipa Amatur, care poate fi regăsit pe forum, în secțiunea aferentă.

    3.6. Turneele AmaTur trebuie să fie anunțate pe site printr-un topic separat, cu minim o săptămână înainte de data evenimentului, dar nu mai devreme de 30 zile.
    Anunțurile turneelor se vor face
    respectand orientativ Anexa III.​


    3.7. Frecventa turneelor nu poate fi mai mare de unul/luna/sala specializata


    4. Organizarea turneelor și dreptul de participare

    4.1. Participanții
    4.1.1. Participanții care posedă un MP diferit de 0 se pot înscrie în concursurile Amatur la categoria unde sunt îndreptățiți sau la cea imediat superioară. Excepția o constituie turneele A+ unde concurenții dintr-o anumită categorie au prioritate la înscriere față de cei de categorie inferioară, indiferent de locul ocupat în Clasament.
    4.1.2. Jucătorii debutanți în AmaTur care sunt divizionari FRTM activi sau cu istoric recent vor putea participa inițial doar la categoria Elite. Lor li se va conferi un MP fictiv, în funcție de poziția avută în clasamentul FRTM.
    4.1.3. Jucătorii reveniți în circuit având MP=0 vor fi înscriși conform
    ultimului MP(last MP de pe pagina personala,mentinut in evidente timp de 5 ani). Organizatorul tehnic are obligatia de a verifica daca acest MP exista.
    4.1.4.Jucatorii debutanti in circuit vor fi inscrisi pe liste avand MP=limita inferioara a categoriei ,adica:
    Elite-MP33 :
    Open-MP20:
    Avansati –MP10
    Hobby( sau Avansati +Hobby) –MP2

    4.1.5. Jucătorii care au împlinit 16 ani la data de 01.11.2023 și care activează în Campionatul FRTM (divizia A sau B) au drept de participare exclusiv la categoria Elite.
    4.1.6. Jucătorii care nu au împlinit 16 ani la data de 01.11.2023 și care activează în Campionatul FRTM (divizia A sau B) pot particpa la categoria concordantă MP-ului.
    .
    4.1.7. Participanții nominalizați în topicul „Evidența persoanelor care promovează in mod impus vor juca la categoria stabilită de E.A
    4.1.8
    - Jucătorul care într-un interval de 12 luni ​obține ​5 podiumuri (loc 1-4) dintre care minim 3 A / A+, sau 7 podiumuri indiferent de categoria turneului, promovează automat la categoria superioară. Promovarea intră în vigoare la urmatoarea actualizare a clasamentului si este valabila 12 luni, dupa care se va lua in considerare media calculata pentru stabilirea categoriei.
    4.1.9. Participanții la turnee trebuie să cunoască regulamentul AmaTur și implicit să îl respecte.

    4.2. Organizatorii turneelor
    Organizatorii turneelor se împart în următoarele categorii:
    - Organizatorii Locali (O.L.) sunt persoane majore, buni cunoscători ai Regulamentului AmaTur,cu bune abilități de comunicare, ei ocupându-se de relația cu autoritățile locale, de închirierea, amenajarea sălilor și asigurarea condițiilor optime de joc, conform cerințelor turneului.
    - Organizatorii Tehnici (O.T.) sunt persoane care posedă bune abilități în domeniul informatic, fapt care le permite utilizarea fișierelor create în scopul desfășurării în condiții optime a unui turneu AmaTur. Nu este obligatoriu ca ei să fie participanți la turneu.
    Publicarea în pagina principală a forumului a unui turneu de orice tip implică nominalizarea atât a O.L. cât și a O.T.
    - Organizatorii Principali (O.P.) sunt persoane care întrunesc cerințele necesare pentru a fi concomitent O.L. și O.T.
    Organizatorii principali vor fi validați anual în urma unei testări cu întrebari din Regulamentul în vigoare.
    - Coordonatorii AmaTur sunt persoanele nominalizate în Anexa I care au atribuții în organizarea turneelor naționale A+, TF și supravegherea desfășurării turneelor conform prezentului Regulament.

    Organizatorul turneului are dreptul de a incasa o taxa de participare pentru a-si acoperi cheltuielile de orice natura.

    4.3. Înscrierea jucătorilor
    4.3.1. Înscrierea în circuit
    - Înscrierea participanților noi în circuit se poate face direct prin înscrierea la oricare din turneele AmaTur organizate în cursul anului. Participantul trebuie să transmită datele necesare înregistrării: nume și prenume sau nickname, localitatea de domiciliu și categoria la care dorește să fie înscris (conform anunțului postat de organizator).
    - Înscrierea la turneele A si B se face în ordinea postării pe forum, respectând principiul "primul venit, primul servit". Exceptie fac jucatorii ce platesc online (revolut sau cont bancar) ce au prioritate la inscriere pina cu 72h inainte de data turneului, dupa care “primul venit, primul servit”
    - Înscrierea la turneele A+ se face în ordinea clasamentului până în ziua stabilită de organizatori, având prioritate participanții cu MP corespunzător categoriei respective. Ulterior, în limita locurilor rămase neocupate, se aplică principiul „primul venit, primul servit” fiind acceptați și jucători de categorie imediat inferioară.
    - Un jucător este transferat automat pe lista principală, de la o categorie la alta, numai în cazul în care modificarea lunară a MP-ului conduce la acest fapt.
    - La turneele A, A+,B,
    organizatorul are dreptul de a acorda maxim 4 wild card-uri la fiecare categorie.
    - Persoanele cu dizabilități sunt scutite de plata taxei pentru concursul propriu-zis la turneele AmaTur.


    4.4. Retragerea jucătorilor
    Retragerea jucătorilor de la turneele la care s-au înscris poate fi:
    a. retragere înainte de termen;
    b. retragere după termen (R);
    c. absență nemotivată (N);
    Termenul limită de retragere de la un turneu este Joi ora 21:00 pentru secțiunile care joacă sâmbătă, vineri ora 21:00 pentru secțiunile care joacă duminică, 36 de ore pentru turneele care se desfășoară în altă zi a săptămânii. Retragerea trebuie să apară explicit pe forum până la ora limită, responsabilitatea de a verifica acest lucru revine strict persoanei care se retrage.
    4.4.1 Penalizarea retragerilor
    - retragerea jucătorilor înainte de termen 0 puncte;
    - retragerea jucătorilor după termen (R) 2 puncte;
    - absență nemotivată (N) 3 puncte;
    Se suspendă pe o perioadă de trei luni jucătorul care acumulează minim 6 puncte de penalizare.
    Punctele de penalizare se anulează la împlinirea termenului de 12 luni de la data turneului la care s-au acordat, respectiv odată cu ispășirea perioadei de suspendare.
    Punctele de penalizare se pot motiva doar pe baza unor documente justificative.
    Monitorizarea retragerilor și absențelor de la turneele AmaTur se va face de către
    comisia desemnata de Echipa Amatur
    Punctele de penalizare vor apărea în pagina personală a fiecărui participant din circuit de pe site-ul
    www.amatur.ro rubrica Clasament, jucătorii în cauză fiind notificați în postul în care s-au înscris, pe forum.
    Nu se penalizează retragerile de pe lista de așteptare.
    Organizatorii (O.L. sau O.T.) se pot retrage din respectivul turneu fără penalizare.
    Jucătorii înscriși de altă persoană și care nu cunosc acest lucru pot sesiza faptul în paginile turneului sau în subforumul „Organizare Amatur” topicul„Dezbateri curente”. În acest caz, persoana care a făcut înscrierea va fi cel penalizat.
    Nu se penalizează retragerile înainte de termen dar organizatorul poate ține cont de ele și în cazul când acestea se repetă, poate refuza înscrierea jucătorului respectiv la turneele organizate de el.
    Organizatorul tehnic trebuie să menționeze nominal jucătorii nemotivați și retrași după termen în postul rezervat desfășurătorului turneului la maxim 48 ore de la terminarea acestuia.


    5. Desfășurarea turneelor
    5.1. Generalități
    5.1.1. Fiecare participant are dreptul la un număr de minim 4 meciuri în cadrul turneelor A, A+
    5.1.2. Numărul de grupe/participanti din fiecare secțiune a unui turneu se stabilește de către organizator în anunțul turneului afișat pe forum. El poate fi modificat în funcție de numărul de participanți și structura lor,
    cu minim 72 de ore inainte de inceperea turneului
    5.1.3. La turneele în cadrul cărora categoriile încep la aceeași oră, numărul de jucători/categorie/masă este de maxim 6, numărul de meciuri/masă în grupele inferioare nu poate fi mai mare de 15. Există o singură excepție de la această regulă, amintită în Anexa II.
    5.1.4. La turneele în cadrul cărora categoriile încep la ore diferite (dimineața și după amiază) numărul total al participanților înscriși nu poate fi mai mare de 9 jucători/masă, maxim 15 meciuri/masă/categorie în cazul grupelor de 6 sau 10 jucători/masă, maxim 10 meciuri/masă/categorie​ în cazul grupelor de 5.
    5.1.5. La un turneu, doi jucători care s-au întâlnit în grupele inferioare nu se pot întâlni în grupele superioare
    Detalii suplimentare sunt furnizate în Anexa II a prezentului Regulament.


    5.2. Organizarea turneelor
    5.2.1 Organizarea turneelor de tip B
    - număr minim de mese: 2.
    - număr minim de participanți​ la turneu: 10.
    - numărul minim de participanți/categorie este de 5.
    - număr de secțiuni; una, două, trei sau patru, care să permită participarea tuturor, fără restricții de MP.
    - pentru derularea unei categorii este nevoie de minim un jucător care se încadrează în categorie.
    - nu se acceptă folosirea sistemului cu grupe inferioare amestecat, din care o parte se califică la E/O, altă parte la A/H;.
    5.2.2. Organizarea turneelor tip A
    - număr de mese: 12.

    - in mod exceptional,se pot organiza turnee A pe 9 mese,desfasurate pe parcursul a doua zile, Acestea se vor anunta cu maxim 30 de zile inainte de desfasurare, numai daca exista loc in calendar
    - număr minim de participanți: 60.
    - număr de categorii: 4.
    - turneele A unde numărul de participanți este mai mic de 60 devin turnee B și sunt punctate ca atare.
    5.2.3. Organizarea turneelor de tip A+
    - număr minim de mese: 20.
    - număr minim de participanti: 120.
    - număr de categorii: 4.
    Numărul estimativ de mese ce pot fi amplasate într-o sală de sport:
    a. Sală Polivalentă: 20-25 mese.
    b. Sală de sport tip Năstase cu
    tribune: 16-20 mese.
    c. Sală de sport tip Năstase fără tribune: 12-16 mese.
    Pentru asigurarea fluenței turneului, vor exista cel puțin doi organizatori tehnici cu experiență, agreați de Comitetul Director.
    În situația depășirii numărului de locuri rezervat turneului, prioritate au jucătorii cel mai bine clasați din categoria respectivă.

    5.2.4. Sistemul de joc pentru turneele A și A+
    Faza I (de masă): grupe de câte 5 sau 6 din care se califică în turul II cel puțin jumătate; numărul celor calificați trebuie să permită continuarea turneului fie în grupe de 3, fie în grupe de 4. În cazul turneelor A se acceptă și sistemul de grupe inferioare de 4 jucători,
    Faza a II-a (superioară): grupe de câte 3 sau 4 participanți, din care se califică în turul III cel puțin jumătate,
    Faza a III-a (eliminatorie): se încheie cu stabilirea unui câștigător, a unui loc II și a unuia sau două locuri III; departajarea locurilor III și IV se face numai dacă organizatorul local stabilește acest pas.
    Organizatorul poate decide dacă după faza a I-a se trece direct în faza a III-a( renuntand la faza II) iar pentru aceasta va anunța în topic-ul turneului modul de desfășurare a sistemului de joc...
    5.2.5 Orice tip de concurs din cadrul circuitului Amatur poate fi organizat in doua zile consecutive


    5.3. Clasamentul turneului
    5.3.1. Rezultate
    După încheierea turneului, organizatorul va afișa în postul dedicat din pagina 1 desfășurătorul fiecărei secțiuni în parte (grupe inferioare, superioare, tablou eliminatoriu, clasament), folosind exclusiv fișierele Amatur create în acest scop sau cele compatibile (confirmate de adminul clasamentului AmaTur). Orice modificare ulterioară a unui rezultat va fi făcută într-un post separat, nu editând și modificând postul inițial.Turneul va fi omologat în site-ul dedicat clasamentelor doar după efectuarea acestui pas.
    5.3.2. Punctajul turneului
    Pe baza clasamentului anunțat de organizatorul turneului, precum și în funcție de importanța turneului și de categoria la care a participat, fiecare concurent va primi un număr de puncte conform grilei existente în secțiunea info de pe pagina amatur.ro.
    Clasamentele fiecărui turneu în parte și cel general le găsiți pe
    www.amatur.ro

    6. Precizări regulamentare
    6.1. Regulamentul de joc
    Turneele AmaTur au ca principiu de bază respectarea și încurajarea fair-play-ului participanților.
    Turneele AmaTur vor respecta bazele regulamentare ale I.T.T.F. exceptând cazurile când prezentul Regulament are prevederi diferite.
    Jocurile se pot disputa fără arbitru, scorul poate fi ținut de către jucători.
    La cererea unuia dintre jucători, organizatorul are obligația de a numi un arbitru dintre participanții care asistă la joc.


    6.2. Departajarea concurenților în grupe
    Criteriile de departajare între concurenți, în ordine​, sunt:
    a Numărul de victorii în clasamentul general al grupei;
    b Numărul de victorii în clasamentul parțial al grupei (dacă după pasul 1 sunt la egalitate minim 3 jucători);
    c Diferența dintre numărul de seturi câștigate și pierdute în clasamentul parțial (dacă după pasul 2 sunt la egalitate minim 3 jucători);
    d.Diferența dintre numărul de seturi câștigate și pierdute în clasamentul general (dacă după pasul 3 sunt la egalitate 3 sau mai mulți jucători);
    e.Set de departajare - fiecare cu fiecare cu notarea scorului în setul de departajare (dacă după pasul 4 sunt la egalitate 3 sau mai mulți jucători);
    f Victoria directă dacă după oricare dintre criteriile de departajare anterioare rămân la egalitate 2 jucători.
    În cazul în care se notează scorurile pe seturi (gr. Inf. sau gr. Sup.) criteriile de departajare de la punctele
    d și e se înlocuiesc cu punctaverajul.
    6.3. Retragerea din turneu
    6.3.1. În cazul în care un jucător renunță la participare în grupa inferioară fără a juca toate meciurile, la calculul clasamentului grupei i se anulează toate rezultatele din grupă.
    6.3.2. În cazul în care un jucător calificat în grupele superioare nu participă la această fază sau se retrage înainte de a juca toate meciurile, i se anulează toate victoriile din grupa superioară și va fi punctat cu zero victorii în grupa superioară.
    6.3.3. Un jucător calificat într-o fază superioară, dar care nu se prezintă din diverse motive, nu este înlocuit de un alt jucator și este punctat la nivelul la care a ajuns.
    6.3.4. În situația în care jucătorul respectiv nu anunță organizatorul, sau dacă organizatorul consideră motivul retragerii neîntemeiat, în clasamentul final, jucătorul retras va fi înregistrat cu zero victorii și primește avertisment, iar în caz de recidivă, cazul va fi analizat de către Echipa Amatur, care poate suspenda jucătorul pe o perioadă de 6 luni.


    6.4. Ținuta de joc și paleta
    Echipamentul se compune din tricou, șort (fustă), pantofi de sport, trening. Tricoul, șortul, fusta pot avea orice culoare, cu condiția să difere, în culoarea de bază, de culoarea mingii.
    Paleta poate avea orice mărime, formă sau greutate, dar lama trebuie să fie plată și rigidă. Partea paletei folosită pentru a lovi mingea va fi acoperită cu cauciuc simplu, cauciuc cu zimții spre exterior, sau cauciuc sandwich cu zimții spre exterior sau spre interior cu condiția de a fi pe lista fețelor omologate ITTF. Orice strat din componența paletei și orice strat de material acoperitor sau adeziv, folosit pentru a lovi mingea, va avea continuitate și va fi de grosime egală. Suprafața materialului de acoperire a fețelor paletei trebuie să fie mată, de culoare neagră pe o parte și una din culorile aprobate, pe cealaltă parte. Două culori vor fi obligatorii și pentru cazul când una dintre cele două fețe ale paletei nu este acoperită.
    În caz de nemulțumiri sau reclamații, organizatorul va decide, respectiv va lua măsurile ce se impun, iar în cazul în care jucătorii nu au sesizat aceste nereguli înainte de începerea partidei, se poate continua jocul fără măsuri suplimentare. În cazul unei contestații, până la sosirea unui arbitru, punctele jucate rămân valabile.


    6.5. Disciplina
    6.5.1. Comportamentul jucătorilor în timpul turneului
    Jucătorii de tenis de masă vor evita comportări care ar putea avea un caracter nesportiv, ar jigni participanții sau ar dăuna imaginii sportului:
    - expresii grosolane;
    - distrugerea cu bună intenție a mingii;
    - distrugerea cu bună intenție a mesei;
    - aruncarea mingii;
    - aruncarea paletei;
    - lovirea mesei sau mantinelei cu palma, paleta sau piciorul;
    - schimbarea paletei în timpul meciului;
    - completarea cu lucruri care nu-i aparțin;
    - părăsirea sălii în momentul în care ar trebui să dispute un meci;
    - prelungirea fără motiv a timpului destinat încălzirii, care este de maxim 3 minute;
    6.5.2 Întreruperi ale jocului, regulamentare
    - 2 minute de pauză între seturi;
    - folosirea prosopului la fiecare 6 puncte jucate;
    - un „time out” cu o durată de un minut, o singură dată pe meci.
    6.5.3. Sancțiuni
    Organizatorul are dreptul să avertizeze, iar la recidivă să elimine din concurs, jucătorii care încalcă regulile menționate la aliniatul 6.5.1.
    Cazurile grave de indisciplină, violență, agresiune fizică sau verbală, furt, etc. vor fi luate în discuție de către Echipa Amatur în urma sesizării organizatorului sau din oficiu. Jucătorul în culpă poate fi avertizat sau suspendat din competițiile AmaTur pe o perioadă mergând între trei luni și până la eliminarea din circuit.
    Mesajele defăimătoare, amenințări, jigniri, instigări la ură, care au legătură cu jucătorii sau concursurile desfășurate în AmaTur postate pe forum sau pe rețelele de socializare vor fi analizate de către Echipa Amatur, putând fi sancționate ca în alineatul precedent. În acest caz, perioada de suspendare poate fi redusă în urma reconcilierii cu persoana lezată.
    Jucătorii care conspiră sau fac înțelegeri pentru a influența rezultatul unui joc, într-o manieră incompatibilă cu etica sportivă, pot fi sancționați de către Echipa Amatur pe baza unei probe video, cumulativ sau nu, în funcție de gravitatea faptei, cu:avertisment, suspendare din competițiile AmaTur pe o perioadă mergând de la trei luni până la suspendarea definitivă, depunctarea în clasamentul turneului.


    Organizatorii Tehnici care nu folosesc algoritmul de aranjare a jucatorilor in grupe inferioare , precum si cei ce nu respecta obligatiile de a posta toate datele referitoare la turneu (liste finale, grupe inferioare, superioare, eliminatorii, clasamente, absenti) vor fi sanctionati dupa cum urmeaza:
    -prima abatere- avertisment public
    -a doua abatere- suspendarea pentru trei luni a dreptului de a organiza tehnic turnee Amatur


    Premierea cu bani este interzisa..Organizatorul local in culpa va fi suspendat timp de un an calendaristic din cadrul echipei Organizatorilor Amatur.
    Refuzul unui jucator de a si inlocui paleta care are una sau amindoua fete neomologate ITTF cu una admisa de Regulament se sanctioneaza cu eliminarea imediata din concurs. Solicitarea de inlocuire a paletei poate surveni doar inaintea inceperii unui meci,in urma inspectiei reciproce a paletelor de catre concurenti

    6.5.4. Refuzul înscrierii în competiție a unui jucător
    Organizatorii își rezervă dreptul de a refuza persoanele care au creat probleme referitoare la abateri regulamentare sau de natură a împiedica sub orice formă bunul mers al competiției (atitudine necuviincioasă, absențe nemotivate, retrageri multiple, etc.). Echipa Amatur are dreptul să ceară detalii organizatorului în aceste cazuri, la sesizarea celui refuzat la înscriere.

    7. Clasamentul circuitului
    Clasamentul circuitului se întocmește în baza punctelor obținute la concursurile AmaTur România.
    7.1. Calcul punctaj
    Detaliile referitoare la punctaj sau loc în clasament se regăsesc pe site ul www.amatur.ro și pe forum, topicul„Clasament Amatur” subforumul „Organizare Amatur”.

    8. Trofeele AmaTur
    8.1. Distincțiile de turneu
    Pentru fiecare turneu AmaTur ocupanții locurilor 1-4 vor primi diplome de merit.
    În funcție de posibilitățile organizatorilor se pot acorda cupe, medalii și premii în obiecte.
    Premierea în bani este interzisă.
    Se permite acordarea voucher-elor de către sponsori.

    8.2. Distincțiile circuitului AmaTur
    Pe baza punctajului final, odată cu desfășurarea Turneului Campionilor, se acordă următoarele distincții:
    • Campion AmaTur România - cel mai bine clasat în clasamentul general;
    • Campion judetean AmaTur - cel mai bine clasat jucător din județul respectiv;
    • Lider județean AmaTur - cel mai bine clasat jucător la categoriile inferioare;
    • Campion Junior AmaTur - cel mai bine clasat junior în clasamentul general (J);
    • Lady AmaTur - cea mai bine clasată fată în clasamentul general (F);
    • Maestru AmaTur - cel mai bine clasat veteran în clasamentul general (W);
    • Special AmaTur - cel mai bine clasat jucător cu dizabilități în clasamentul general (D);
    • Globe Trotter AmaTur - jucătorul cu cele mai multe participări la turnee.
    Aceste prevederi nu sunt limitative, Coordonatorii AmaTur putând acorda distincții suplimentare în funcție de posibilități.
    Divizionarii A în activitate nu sunt eligibili pentru aceste distincții.
    Jucătorii cu mai puțin de 5 participări anuale la turnee AmaTur nu sunt eligibili pentru aceste distincții.
    Nu sunt eligibili jucătorii care în perioada ultimelor două actualizări de clasament retrogradează de la o categorie superioară, în scopul de a deveni Lider Județean. Cei în cauză pot face contestație către Echipa Amatur care analizează și decide dacă retrogradarea a fost făcută artificial/intenționat.


    9. Dispoziții finale
    Prezentul regulament intră în vigoare la 01.11.2023 ​și este valabil până în 31.10.2024.
    Prezentul Regulament poate suferi unele modificări sau adăugiri în situații excepționale, care vizează îmbunătățirea sistemului și conditiilor de desfășurare a concursurilor AmaTur, fără a afecta spiritul competiției. Aceste modificări vor fi efectuate numai după o analiză pe site și vor fi aduse la cunoștința participanților prin internet, la adresa:
    www.tenisdemasa.ro înaintea intrării în vigoare. Modificările permise nu vor avea caracter retroactiv, deci nu vor putea modifica punctaje, clasamente, situații deja încheiate.
    Ultima editare de Echipa Amatur; 14.nov.2023, 13:00.

  • #2
    Definiții și abrevieri:

    Clasament general – clasamentul unei grupe inferioare sau superioare care conține toți jucătorii din acea grupă;
    Clasament parțial – clasamentul unei grupe inferioare sau superioare care conține jucătorii cu același număr de victorii;
    Divizionar - L - Jucător legitimat la o echipă de Divizia A sau B cu drept de joc care se regăsește în rezultatele FRTM, sau echivalentul din alte țări, iar în clasament apare la individual cu indicativul L;
    E - Elite;
    O - Open;
    A - Avansați;
    H - Hobby;
    D - Dizabilități;
    W - Old Boys (≥50);
    J - Juniori (≤14);
    F - Feminin;
    S - Suspendat;
    B - Turneu de categorie B;
    A - Turneu de categorie A;
    A+ - Turneu de categorie A+;
    E+ - Butterfly Romanian Table Tennis Cup

    TTT – Turneu Top Team
    TC - Turneul Campionilor.
    R - retras după termen
    N - nemotivat
    OL - organizator local
    OT - organizator tehnic
    OP - organizator principal


    Comentariu


    • #3
      Anexa I – Organigrama AmaTur România


      Coordonatorii naționali AmaTur( ECHIPA AMATUR)
      1. Apian Florin
      2. Avram Nicolae

      3.Badescu Tudor
      4.Bodeanu Dan
      5.Corneanu Sorin
      6. Cozma Cătălin
      7. Daraba Gabriel
      8. Fekete Istvan
      9. Gherasim Iulian
      10. Heja Zoltan
      11. Kantor Imre Zoltan
      12. Toma Florin
      13. Visan Bogdan


      Comisia de evidență a retragerilor:
      1. Avram Nicolae
      2. Darabă Gabriel


      Componența celor 8 zone:
      Zona 1 – Suceava, Botoșani, Iași, Neamț, Bacău, Vaslui;
      Zona 2 – Vrancea, Galați, Brăila, Tulcea, Constanța;
      Zona 3 – București, Ilfov, Giurgiu, Teleorman;
      Zona 4 – Ialomița, Călărași, Buzău, Dâmbovița, Prahova;
      Zona 5 – Argeș, Vâlcea, Gorj, Olt, Dolj, Mehedinți;
      Zona 6Brașov, Sibiu, Covasna, Harghita, Mureș;
      Zona 7Caraș Severin, Timiș, Arad, Hunedoara, Bihor;
      Zona 8 – Alba, Cluj, Bistrița, Sălaj, Maramureș, Satu Mare.


      Comentariu


      • #4
        Anexa II - Modul de desfășurare al turneelor

        Programul excel conduce la alcătuirea automată a grupelor superioare și a tabelului eliminatoriu și are o importanță covârșitoare în alcătuirea grupelor inferioare.

        Grupe inferioare:
        Grupele inferioare se alcătuiesc în ordinea MP, folosindu-se fișierul excel dedicat în acest scop.
        Organizatorul tehnic are obligația de a verifica componența grupelor și de a face permutările necesare pentru a minimiza numărul de jucători/grupă din aceeași localitate începând cu poziția a 2-a valorică.
        Numărul jucătorilor dintr-o grupă nu poate depăși cifra 6, cu excepția particulară a categoriei unde sunt înscriși 19 jucători. În acest caz se poate alcătui o grupă de 7 jucători/masă, primele trei meciuri fiind desfășurate pe cele trei mese alocate categorei simultan, pentru echilibrare.
        În cazul în care numărul componenților unei secțiuni este mai mic decât 10 și se alcătuiește o singură grupă inferioară,se va respecta regula ca pe o masă să nu se desfășoare mai mult de 15 meciuri, adică:
        - grupa de 7 jucători - minim 2 mese
        - grupa de 8, 9 jucători - minim 3 mese

        Jucatorii care sunt rude de gradul I si II (parinti, frati) nu vor fi repartizati in aceeasi grupa inferioara
        Jucatorii care se prezinta la sala dupa inceperea grupelor inferioare,neanuntand in prealabil intarzierea ,nu sunt primiti in concurs



        Grupe superioare:
        Numărul grupelor superioare poate fi același sau mai mare ca cel al grupelor inferioare.
        Caz particular când se dorește jucarea de grupe superioare;
        - 3 grupe inferioare... se vor face în mod obligatoriu 4 grupe superioare de 3 jucatori.

        - 2 grupe inferioare..in acest caz se interzice formarea de grupe superioare,trecandu se direct la tablou eliminatoriu
        Organizatorul poate decide în anunțul turneului să renunțe la grupele superioare, trecându-se direct la tabloul eliminatoriu.
        Doi jucători din aceeași localitate care se regăsesc în aceeași grupă superioară vor juca primul meci din grupă unul împotriva celuilalt.


        Eliminatorii
        Tabloul eliminatoriu se poate genera automat sau se poate trage la sorți, în funcție de opțiunea organizatorului.

        Comentariu


        • #5
          Anexa III – Model anunț turneu

          Turneu A "Cupa ...", Localitatea - Data
          urneu A "Cupa ...", Localitatea - Data

          LOCALITATEA: ....;
          DATA: ....;
          CATEGORII: Elite + Open + Avansați + Hobby;
          ORA DE ÎNCEPERE:
          Avansați + Hobby: 08.30 - 09.15 – înscrieri, la 9.30 încep meciurile;
          Elite + Open: 13.15 - 13.45 – înscrieri, la 14.15 încep meciurile;
          SALA: ....;
          INDICAȚII DE ACCES:
          LOGISTICĂ: ..., mingi plastic ... ***;
          SPAȚIU DE JOC: .... mp
          SUPRAFAȚA DE JOC: Taraflex, Gerflor, parchet, etc.;
          FACILITĂȚI: Vestiare, dușuri, garderobă, etc.;
          TAXA: Adulți - ..... Lei, Copii sub 14 ani - .... lei, un leu de participant se va dona către AmaTur; persoanele cu dizabilități sunt scutite de taxă.
          Se asigură apă plată – 2 litri, ....;
          MATERIALE DE PREMIERE:
          Locurile 1÷4 – cupe +medalii + diplome;
          ÎNSCRIEREA/RETRAGEREA PARTICIPANȚILOR:
          - pe forum sau telefonic;
          - prioritatea la înscriere: primul venit, primul servit;
          - ultima retragere (data și ora)
          - organizatorii își rezervă dreptul de a refuza persoanele care au creat probleme;
          SISTEMUL DE JOC:
          - Elite – maxim .... participanți;
          - Open – maxim .... participanți;
          - Avansați – maxim .... participanți;
          - Hobby – maxim .... participanți;
          - Se joacă în sistemul cel mai bun din 5 seturi (3/5);
          - Grupe inferioare de câte 4/5/6 jucători – se califică primii 4, sau dupa caz 3
          - Capi de serie grupe inferioare – conform MP;
          - Grupe superioare de câte 3/4 jucători – se califică primii 2;
          - Capi de serie grupe superioare – conform rezultate grupe inferioare;
          - Tablou eliminatoriu de 8, 16, 32;
          - Ordine favoriți eliminatorii – conform număr de ordine grupe superioare.
          - Tabloul eliminatoriu se generază automat;
          ORGANIZATOR:
          - ...................., tel. ..................;
          ORGANIZATOR TEHNIC:
          - ...................., tel. ..................;


          Comentariu


          • #6
            Lista fețelor autorizate ITTF.

            Comentariu


            • #7
              Ca urmare a evenimentelor din ultima perioada , apar urmatoarele adaugiri (cu rosu) la Regulamentul in vigoare, si anume:

              3.2. Turnee A
              Turnee cu participare zonală/națională, care au drept scop interacțiunea jucătorilor din regiunea de desfășurare a competiției cu iubitori tenisului de masă din întreaga țară.
              - Turneele se stabilesc de comun acord de Organizatorii și Coordonatorii Amatur la începutul fiecărui an calendaristic, urmârindu-se o repartiție cât mai echilibrată în cele opt zone.
              - Oricând, în decursul anului, se pot include turnee A în Calendarul competițional, în limita datelor disponibile.
              -Categorii diistincte ale aceluiasi turneu A se pot desfasura in doua localitati diferite,cea programata in Calendarul Amatur fiind denumita in continuare „principala”, a doua-„suport”.Distanta intre ele va fi maxim 25 km
              - Se pot organiza un număr de maxim 2 turnee A/localitate principala/an competitional si inca 2 turnee A/localitate suport/an competitional
              -Exceptie face București unde se pot organiza 8 turnee,respectandu-se prevederile de mai sus

              -Se poate suplimenta un turneu/localitate în cazul în care data din Calendar liberă, doar cu acordul Echipei Amatur,si doar atunci cand localitatea nu a fost suport a unui turneu A sau A+
              -Se pot programa mai multe turnee A simultan, dacă distanța dintre localitățile principale este de minim 300 km.
              -Cu acordul organizatorilor implicati, distanta poate fi de minim 200 km.

              3.3. Turnee A+
              Opt turnee de amploare, cu caracter național, după cum urmează:
              - Sapte turnee A+ , fiecare desfășurat in cate o Zona Amatur

              - Turneul Campionilor (T.C) care include gala de premiere a celor mai buni amaturiști și marchează sfârșitul anului competițional respectiv, desfasurat in zona care nu organizeaza turneu A+. - - Anul competițional următor începe odata cu terminarea precedentului.
              -Categorii distincte ale aceluiasi turneu A + se pot desfasura in doua localitati diferite .Distanta intre ele va fi maxim 50 km si ambele vor fi in aceeasi Zona Amatur
              -Se pot programa turnee A simultan cu turneele A+ cu acordul organizatorilor implicati.


              8.2. Distincțiile circuitului AmaTur
              Pe baza punctajului final, odată cu desfășurarea Turneului Campionilor, se acordă următoarele distincții:
              • Campion AmaTur România - cel mai bine clasat în clasamentul general;
              • Campion judetean AmaTur - cel mai bine clasat jucător din județul respectiv;
              • Lider județean AmaTur - cel mai bine clasat jucător la categoriile inferioare;
              • Campion Junior AmaTur - cel mai bine clasat junior în clasamentul general (J);
              • Lady AmaTur - cea mai bine clasată fată în clasamentul general (F);
              • Maestru AmaTur - cel mai bine clasat veteran în clasamentul general (W);
              • Special AmaTur - cel mai bine clasat jucător cu dizabilități în clasamentul general (D);
              • Globe Trotter AmaTur - jucătorul cu cele mai multe participări la turnee.
              Aceste prevederi nu sunt limitative, Coordonatorii AmaTur putând acorda distincții suplimentare în funcție de posibilități.
              -Divizionarii A în activitate nu sunt eligibili pentru aceste distincții.
              -Jucătorii cu mai puțin de 5 participări anuale la turnee AmaTur nu sunt eligibili pentru aceste distincții.
              -Nu sunt eligibili jucătorii care în perioada ultimelor două actualizări de clasament retrogradează de la o categorie superioară. Eventualele contestatii vor fi analizate si rezolvate de catre Echipa Amatur
              -Nu sunt eligibili pentru distinctiile susmentionate dar si pentru competitii ce implica limitare geografica (Campionate judetene individuale sau Echipe,Campionat Butterfly Echipe-) jucătorii care în decursul anului competitional Amatur isi schimba judetul de domiciliu. Eventualele contestatii vor fi analizate si rezolvate de catre Echipa Amatur​


              Comentariu

              Procesare...
              X