Panoul ierbarului amator - clasamente

pe fh vreau ca atunci cand arunc mingea de la 20 cm inaltime ea sa nu sara deloc...n-am gasit pana acum un asemenea lemn...
 
Cred ca ridici stacheta prea sus! N-ai gasit pentru ca nu exista!!! Si parerea mea este ca epoca paletelor superslow a inceput sa apuna, odata cu fetele friction less. Multi au invatat sa joace impotriva lor, asa ca e randul nostru sa ne urnim din stereotipia blocului pasiv. Un lemn all, all+, o iarba ce poate produce mult spin, o strategie bazata pe o agresivitate sporita pe BH, un FH ofensiv ce speculeaza la maxim oportunitatile provenite din efectele deranjante al reverului, reprezinta pentru viitor, calea de urmat in jocul cu iarba.
 
Cred ca ridici stacheta prea sus! N-ai gasit pentru ca nu exista!!! Si parerea mea este ca epoca paletelor superslow a inceput sa apuna, odata cu fetele friction less. Multi au invatat sa joace impotriva lor, asa ca e randul nostru sa ne urnim din stereotipia blocului pasiv. Un lemn all, all+, o iarba ce poate produce mult spin, o strategie bazata pe o agresivitate sporita pe BH, un FH ofensiv ce speculeaza la maxim oportunitatile provenite din efectele deranjante al reverului, reprezinta pentru viitor, calea de urmat in jocul cu iarba.
De altfel, lemnele vandute pentru aparare moderna sunt medium size si grele.
Iar ierburile folosite au burete de 0,6..1,5mm, mai putin OX.
 
As nuanta putin afirmatia privitor la lemnele grele si ierburile cu burete, in cazul aparaii moderne. Aparare moderna inseamna imbinarea procedelor de aparare cu cele de atac, atunci cand situatia de joc o permite. Apararea propriuzisa poate fi executata departe de masa sau aproape de masa. Un lemn de dimensiuni mai mari si implicit mai greu, avand pe BH o fata de aparare cu burete de grosime in general 1.2-1.6 mm, este folosit de cei ce joaca departe de masa, cu mingi taiate energic, Doar cu un lemn mai greu si relativ lent si un burete mai gros, setupul are forta necesara de a lucra la peste 2.5 m de masa si de a produce o cantitate de spin,care cu toate pierderile datorate frecarii cu aerul dea lungul traiectoriei mingii, sa fie totusi suficient de mare pentru a produce probleme adversarului. Aici e valabila afirmatia dumneavoastra.
La jocul de aproape se schimba lucrurile. Lemnul nu trebuie sa fie foarte lent, trebuie sa aiba mult control, caci gama de lovituri executate cu iarba este mai mare, pushul, chopurile scurte de deasupra mesei, loviturile drepte de atac, atacul liftat cu reverul sau blocul activ, sunt procedee ce necesita control sporit in regim de viteza, mult mai usor de executat cu o iarba OX, sa nu mai vorbim de efectul maxim al acesteia. Intr-o astfel de strategie, un burete gros, pe un lemn greu are un efect deranjant mai mic si ingreuneaza executia procedeelor amintite, tot odata micsorand eficacitatea acestora.
Ceea ce am vrut sa nuantez este ca apararea moderna nu este numai ceea ce joaca(cu mare succes!) Jo See Hyuk, in paralel existand si stilul impus de Fabian Akerstrom.
 
nu joc chiar pasiv si in nici un caz blocand...imi place sa tai adanc si pt asta am nevoie de lentoare...fh-ul mi-e eficient asa lent cum e...dau backspin bun, greu de atacat...probleme sunt pe rever si acolo ma joaca si m-ataca in topspin cei buni
 
Nu trebuie sa va mirati pentru Eugen toate lemnele si fetele sunt prea rapide, mai are putin si nu mai foloseste lemn la paleta , pune fetele direct inpalma !
 
Nu trebuie sa va mirati pentru Eugen toate lemnele si fetele sunt prea rapide, mai are putin si nu mai foloseste lemn la paleta , pune fetele direct inpalma !
Putin aluat de la placinte cu poale in brau in strat de 1 mm, apoi OX si mingea nu va mai sari deloc!:lol:
 
Asta merge la noi la Iași , la d-voastra se mananca Kurtos Kolacs si e mai greu de pus OX pe el
 
Apelez la experienta ierbarilor ce au testat suficiente lemne pentru a putea emite pareri obiective in privinta potrivirii lor cu ierburi OX. Daca pui burete totul devine usor, iar eu oscilez acum intre a trece la o fata antispin foarte lenta (Yasaka) si a continua cu iarba OX.
Incep eu.
1. Cu TSP Curl P-H (peri tari, grosi si apropiati, baza de cauciuc groasa, foarte lenta)
Galaxy N9 (lemn rigid, dur si rapid - Off)
In mod paradoxal, blocurile si stopurile sunt foarte scurte si eficiente. De asemenea, mingile impinse creeaza deranj. Nu merge bine cu fete cu peri moi de viteza medie si cauciuc subtire, intrucat arunca tare. De asemenea, pare nepotrivit pentru chop. Daca e gros cauciucul viteza va fi influentata in principal de proprietatile fetei, iar daca e subtire de a lemnului.
Se pot da serve lungi, tari, si joase cu iarba. Sunt foarte deranjante pentru adversar.
Donic Burn All+ (lemn de duritate si rigiditate medii, pe care l-as incadra mai degraba in zona Def+ la All-)
Merge cam la fel ca N9, dar incurca mai tare intrucat arunca semnificativ mai putin. De asemenea, permite executia unor chop-uri palide.
Permite executia de serve lungi, tari, si joase cu iarba.
2. Cu Dragon's Talon (peri moi spre medii, baza de cauciuc subtire, viteza medie spre ridicata).
Lemn Levi: limba - nuc - plop (3.2 mm) - mahon - plop (BH)
Excelent controlul, mingea poate fi plasata usor unde se doreste, permite toate tipurile de lovituri. Servele lungi si tari cu iarba nu merg, datorita stratului de plop de la suprafata, care e moale.
Lemn Donic Burn All+
Ca si lemnul Levi + serve lungi si tari. Mai bun la chopuri, fiind ceva mai dur si mai rigid.
3. Pentru orice iarba
Lemnele cu miez si strat intermediar de balsa, cu strat exterior subtire din esenta de duritate medie sau chiar mare (ex: koto, nuc, stejar). Stratul intermediar folosit a fost de 1.5 mm.
Amortizeaza mai bine decat toate celelalte. Permit executia de serve lungi, tari si joase foarte deranjante. Controlul parca e putin sub al lemnelor de la 2.
Nu sunt bune pentru topspin, datorita rigiditatii foarte mari. De asemenea, jocul scurt poate suferi intrucat balsa e foarte sensibila la intensitatea loviturii (cand dai foarte incet abia se urneste mingea, iar daca maresti putin viteza te trezesti ca-ti pleaca glont).
4. Lemne din salcie
Nu m-am putut abtine de la a testa unul, in ciuda pretului piperat. Ce grozav ar fi sa poata face rost unul din mesterii nostri de acest material...
Lemnul achiztionat e Butterfly Defence II.
Spre suprinderea mea, nu am descoperit acea capacitate de amortizare a fortei loviturii adversarului mentionata pe o gramada de forumuri si mai mult decat benefica pentru blocuri si chopuri. Din contra, lemnul arunca tare, fiind mai rapid decat toate cele din gama All+ incercate de mine. Miezul sau e alcatuit din 3 bucati (NU straturi, ci segmente din suprafata circulara) lipite, doar stratul exterior fiind dintr-o singura bucata. Presupun ca acest aspect si adezivii folositi au condus la modificarea proprietatilor obisnuite ale salciei. Citisem despre Butterfly Alpha Plus si TSP Yanagi ca ar fi ingrozitor de lente. Primul nici nu se mai fabrica, la fel ca Defence II.
Controlul lemnului e foarte bun, dar nu suficient pentru majoritatea ierbilor OX si fete tensor. Am reusit sa-l imblanzesc doar cu Dr. Neubauer Monster, care e foarte lenta, iar pe FH l-am dus in zona All cu Focus Snipe 3. Cu Baracuda e o idee prea rapid pentru mine.
5. Propunerea mea.
In urma numeroaselor experimente am emis o teorie conform careia lipsa buretelui la fata OX dezechilibreaza setupul daca nu se iau masuri la designul lemnului. Efectul se datoreaza deplasarii centrului de greutate al paletei pe grosimea lemnului (cei 6 mm sau cati ori fi), la cele cu miez de balsa el putand ajunge chiar in stratul intermediar.
Solutia e simpla. Folosind densitatile esentelor, se poate calcula (aproximativ) grosimea stratului intermediar de pe partea cu iarba care ar asigura mentinerea centrului de greutate aproape de mijlocul miezului. Exemplu: balsa are densitate de 7, limba de 34 (raport de aproape 1 la 5). Inseamna ca pentru un strat intermediar de limba de 0.6 mm am avea nevoie de unul de balsa de cel putin 0.6 * 5 = 3 mm pentru a duce centrul de greutate in mijlocul miezului doar pentru lemn, fara fete.
Pentru a compensa si diferenta de greutate dintre fete, impartiti-o la 2 pentru a obtine greutatea ce ar trebui adaugata stratului intermediar de pe partea cu iarba. Exemplu: fata neteda taiata cantareste 46 gr (caz tipic), iar iarba 6 gr. (46-6)/2=20 gr., adica greutatea ce trebuie adaugata. Un calcul mai mult decat aproximativ mi-a returnat valoarea de 5.24 mm. Asta ar insemna ca la cei 3 mm ai stratului intermediar de balsa ar trebui adaugati inca 5, grosimea totala a lemnului ajungand astfel la 14 mm si greutatea sa la minim 100 gr. :D Prin reducerea grosimii miezului la vreo 2 mm s-ar ajunge probabil la o greutate rezonabila.
Pentru inceput as propune un lemn cu urmatoarea configuratie:
koto (0.6) - limba (0.6) - tei (3.6 mm) - balsa (3 mm) - nuc (0.6 mm).
FH (Off-)-------------------------------------------BH (Def+ / All-)
Cum cel mai bun echilibru il au paletele cu lemne si fete simetrice, cred c-ar merita facut si testat un prototip pe baza acestei teorii. Ca sa ramana centrul de greutate in zona miezului de tei, cred ca stratul intermediar de balsa ar trebui crescut chiar la vreo 5 mm (sau cautata o esenta de balsa cu densitate peste cea standard si mentinut la 3-4 mm).
Propunerea 2:
nuc (0.6 mm) - balsa (1 mm) - nuc (0.6 mm) - balsa (1 mm) - nuc (0.6 mm) - balsa (1 mm) - nuc (0.6 mm)
La structura asta probabilitatea de a avea centrul de greutate intr-un strat de balsa (miez) e destul de ridicata.
Propunerea 3:
koto (0.6) - limba (0.6) - tei (2mm) - balsa (8mm) - nuc (0.6 mm) (ar iesi foarte rigid lemnul, in ciuda folosirii a 3 straturi elastice pe partea de FH)
 
Ultima editare:
eu zic sa te apuci de mesterit palete ca teii ti-i trimit eu ca aici avem slava domnului :)...de acord cu tine tudor...eu jucand cu ox pe rever probabil si pt a echilibra setupul jupuiesc stratul superior pe fh...bine, acum am mai obs ceva...centrul de greutate al paletei cred ca-l ajustezi fara sa vrei si prin pozitia mainii pe maner...cand joc cu lemne mai grele am tendinta de a duce mana mai spre capatul manerului...teoretic ai dreptate dar noi jucatorii suntem diferiti...eu prefer lemne de 60-65 grame fiindca lovesc mingea mai repede, cam in punctul lor cel mai inalt...cu un lemn mai greu si mai rapid as da cu cantul, as da peste masa, as da fara efect...balsa in grosimi mari nu este buna la topspin si chop plus ca da, ai nevoie de atentie sporita si miscari fine sa plasezi mingea...eu cred ca am pe fh 1 mm de balsa la suprafata, lacuit si este ok :)
 
Pe grosimea lemnului e cam greu sa muti centrul de greutate deplasandu-ti mana pe maner. ;)
Cel mai echilibrat si controlabil setup pentru iarba OX testat de mine e similar celui din propunerea # 2, dar cu stejar de 1 mm in loc de nuc. Am propus inlocuirea stejarului intrucat prefer esentele de duritate medie, iar a stejarului e aproape cu 1/3 peste cea a nucului. Folosirea de straturi subtiri de balsa nu reduce excesiv flexibilitatea lemnului.
 
:) cu ox pe rever am observat ca-i bine sa ai centrul de greutate spre fh...iti ofera siguranta...iar echilibrat si controlabil pt tine s-ar putea sa fie ”prin pereti” pt mine...poate gasesti ce esente is pe lemnul tibhar defense plus...mai ales ala din mijloc is tare curios sa aflu ce-i...ar fi tare buna o intalnire a ierbarilor la o bere si o masa de pingpong :)
 
Pentru inceput as propune un lemn cu urmatoarea configuratie:
koto (0.6) - limba (0.6) - tei (3.6 mm) - balsa (3 mm) - nuc (0.6 mm).
FH (Off-)-------------------------------------------BH (Def+ / All-)
Cum cel mai bun echilibru il au paletele cu lemne si fete simetrice, cred c-ar merita facut si testat un prototip pe baza acestei teorii. Ca sa ramana centrul de greutate in zona miezului de tei, cred ca stratul intermediar de balsa ar trebui crescut chiar la vreo 5 mm (sau cautata o esenta de balsa cu densitate peste cea standard si mentinut la 3-4 mm).
Propunerea 2:
nuc (0.6 mm) - balsa (1 mm) - nuc (0.6 mm) - balsa (1 mm) - nuc (0.6 mm) - balsa (1 mm) - nuc (0.6 mm)
La structura asta probabilitatea de a avea centrul de greutate intr-un strat de balsa (miez) e destul de ridicata.
Propunerea 3:
koto (0.6) - limba (0.6) - tei (2mm) - balsa (8mm) - nuc (0.6 mm) (ar iesi foarte rigid lemnul, in ciuda folosirii a 3 straturi elastice pe partea de FH)
de ce nu luati legatura cu domnul levi sau domnul dan sa duceti la cap macar una din propuneri si sa vedeti cum merge?
 
...dupa numirea de ierbari as trimite un mesaj "normalilor"...

Vezi atașament 4079

Va privim din iarba si ...pregatiti-va ca ne pregatim !

...deja se fac calcule !!!
 
de ce nu luati legatura cu domnul levi sau domnul dan sa duceti la cap macar una din propuneri si sa vedeti cum merge?
Stau prost cu bugetul deocamdata, dar in timp tot voi experimenta prima varianta, ca ma roade prea tare curiozitatea. ;)
- - - Actualizat - - -
:) poate gasesti ce esente is pe lemnul tibhar defense plus...mai ales ala din mijloc is tare curios sa aflu ce-i...ar fi tare buna o intalnire a ierbarilor la o bere si o masa de pingpong :)
Inca n-am gasit, dar merita studiate parerile de aici:
http://ooakforum.com/viewtopic.php?f=43&t=18920
Se pare ca sunt 2 straturi de balsa aplicate pe un miez din alt material.
Esentele pt Tibhar Stratus Power Defense sunt:
Robinia Pseudoacacia (Black Locust) Limba Ayous Limba Robinia Pseudoacacia
Presupun ca si la defense plus e tot Ayous, intrucat e favoritul celor de la Tibhar:
http://ttbdb.com/liste.php?find=compo&pli=2
- - - Actualizat - - -
In urma analizei informatiilor de pe diverse forumuri mi-a mai venit o idee de lemn potrivit pentru iarba OX. Asta-i foarte putin probabil sa nu mearga bine cu aproape orice tip de fata.
Koto (0.6) - Limba (0.6) - Tei sau Ayous (3.2 mm) - balsa (1) - limba (0.6) - balsa (1.5) - nuc (0.6)
(FH)----------------------------------------------------------------------------(BH)
Prin utilizarea a 2 straturi subtiri de balsa, separate de unul de limba, se reduc putin atat rigiditatea cat si efectul de catapulta tipice paletelor cu straturi groase de balsa. De asemenea, aceasta compozitie va asigura pozitionarea centrului de greutate in interiorul miezului de tei / ayous (eu prefer tei pentru ca stiu cum se comporta).
Si varianta 3 prezentata deja mi se pare foarte promitatoare (7 straturi subtiri de nuc si balsa, cu nucul la exterior).
 
Ultima editare:
Cel mai bun lemn pentru iarba OX este Levi Cloth Sintec All+. Miez din pin, plop, fibra Cloth Sintec, hinoki. Scoate maximul din Tibhar Grass Dtecs, cea ce nu multe lemne se pot lauda ca stiu sa o faca!
 
Cel mai bun lemn pentru iarba OX este Levi Cloth Sintec All+. Miez din pin, plop, fibra Cloth Sintec, hinoki. Scoate maximul din Tibhar Grass Dtecs, cea ce nu multe lemne se pot lauda ca stiu sa o faca!
Pentru fete cu burete si joc bazat mult pe topspin consider exceptional lemnul Sintech All+. Si blocurile merg foarte bine.
Din pacate, la stilul meu de joc merge doar cu iarba cu burete. Prima impresie cu OX fusese excelenta, insa jucatorii cu adevarat tari intalniti ulterior mi-au schimbat-o. E drept ca am comandat o variatiune a lemnului Sintech, cu Mahon si Koto la exterior in loc de hinoki, dar nu cred asta i-a modificat semnificativ proprietatile; mahonul din Burn All+ arunca foarte slab, de exemplu, deci miezul si straturile intermediare ii dau lui Sintech All+ efectul de catapulta. Jocul meu cu iarba se rezuma la blocuri, impins si atacuri din apropierea mesei. De asemenea, lemnul e moale si nu-mi permite executia cu iarba a servelor drepte, tari si joase cu care obisnuiam sa suprind si jucatori aflati in top la Open. Imediat ce-am pus burete s-a schimbat totul radical.
Cu OX mi-au priit mult mai mult cele pomenite mai sus.
 
Jucatorii cu adevarat tari, in general nu se prea impiedica de ierbarii de nivelul nostru. Pentru ai incurca cat de cat, trebuie sa evoluam in joc, pe toate planurile. Putem avea preferinte pentru un lemn sau altul si sa asteptam minuni de la ele, asta nu-i va impiedica sa ne dea in cap, atat timp cat nu evoluam suficient!
Controlul este un parametru foarte greu de cuantificat, extrem de personal, tinand de perceptia vibratiei manerului la nivelul creierului. E firesc ca la acest parametru sa existe pareri impartite. Adevarul este ca nu am probat pe Cloth Sintec ierburi cu burete, dar urmeaza sa primesc in curand un dr. Neubauer Desperado 1mm si voi reveni cu comentarii.
 
Ultima editare:
Jucatorii cu adevarat tari, in general nu se prea impiedica de ierbarii de nivelul nostru. Pentru ai incurca cat de cat, trebuie sa evoluam in joc, pe toate planurile.
Tocmai de-asta vreau sa trec la antispin. I-a facut d-nul Levi un lemn fantastic unui amic ce da bine topspin si de-atunci ne spulbera pe toti. Inainte, cand folosea un Butterfly Schlager Precision, il cam bateam, deci d-nul Levi e peste Butterfly la capitolul control. Mare pacat ca n-are salcie. Cate experimente frumoase puteam face...
Dupa ce scap de colectie o sa vreau neaparat unul dintre cele 2 lemne pomenite mai sus. Parca ma tenteaza mai tare cel cu straturi subtiri de plop alternate cu balsa. Am testat ceva similar cu stejar in loc de plop facut de Alehandro si mi s-a parut excelent atat pentru iarba OX cat si pentru fata neteda. Stejarul e insa o idee prea dur pentru gustul meu. Putina elasticitate nu strica...
 
Ultima editare:
Back
Sus